Pages

21. 5. 2015

LENTILKY PRO ČECHY VS. PRO NĚMCE - víte co dáváte svým dětem?

Krásný den vám všem,

dnešní post je poměrně netypický. Ale je na téma výživa, o které si stále píšete....  V minulosti jsem zveřejnila hodně videí o mých nákupech potravin a dalších věcí v Německu, kde se rozvinula poměrně zajímavá diskuze nad tím, jak odlišné receptury výrobci pro obě země používají

Samozřejmě je jasné, že pro český trh se používají surovniny mnohem horší, a to za téměř stejnou prodejní cenu.

Náhodou jsem objevila velmi zajímavé video na Streem, kde se během pár minut dozvíte, jak velký rozdíl dělá společnost Nestlé v receptuře všem dobře známých a oblíbených Lentilek, určených pro český a německý trh.....

Takže video sdílím, protože vím, že můj blog čtou i maminky malých dětí a navíc, jde o edukaci obecnou. Video, (které má již cca 400.000 shlédnutí), mi nejde vložit tak, jak jste zvyklí, takže musíte kliknout na odkaz níže:


Budu ráda, když mi napíšete, zda takovéto random posty jsou pro vás zajímavé, osobně věřím, že ano..

28 komentářů:

  1. na konci říkají, že ty s umělými barvivy už stahují z prodeje :) já už v obchodě taky viděla jen ty s rostlinnými barvivy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ale až do října budou prodávat i Lentilky s těmi hnusnými barvivy a pochybuji, že to většina lidí ví.... v mnoha produktech pro děti jsou tyto hnusy a jak vidím v obchodech, lidé je vesele dál kupují. Myslím, že jakákoliv osvěta v této oblasti není na škodu.....

      Vymazat
    2. to je pravda noo :( jedině dobře, že se začínají rozmáhat pořady tohoto typu. Samotnou mě to pak nutí trochu dávat pozor na to, co kupuji.

      Vymazat
  2. Ačkoli nejsem maminka s dítětem, i tak mě vždy zajímá, co jím a i když občas zhřeším, tak si to dovolím, že jednou za čas... To, že složení pro Čechy je horší za stejné či ještě vyšší ceny je známým faktem a pokud to má někdo na nákup do zahraničí vyloženě daleko, nic s tím bohužel asi neudělá. Osobně tomu moc nerozumím, ale je to asi na delší diskuzi.. tím bych chtěla říct, že tyto random posty rozhodně zajímavé jsou a když se něco nového tímhle prostřednictvím dozvím, budu jen ráda a myslím, že nejen já :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Díky za odkaz, nesnášim takové hnusy, nekupuju nic s palmovým tukem a ztuženými tuky, barvivy atd., ale hlavně mi vadí ta mizerná kvalita. Už tolik let se na to upozorňuje a pořád nic :-(

    OdpovědětVymazat
  4. Mě je z toho úplně špatně! (a nejedná se pouze o lentilky). Syn nemá ještě ani rok, takže na "kokina" má času dost. U sebe i okolí vidím, že lidem začíná dost záležet na složení potravin a já fakt nechápu, proč nás výrobci pořád berou tak, že jsme "prasátka, co spasou všechno". Klidně si připlatím, ale chci kvalitu. Nebo chci mít alespoň na výběr mezi kvalitou a nekvalitou.
    V tomto případě musím velice pochválit firmu Hamé, která začala vyrábět kvalitní 100% dětské ovocné přesnídávky. Když koupám banánovou, je tam opravdu 100% banánů. Nikoliv 60% jablek, 10% banánů a dalších "s*aček" jako to mají jiné přesnídávky.

    Doufám, že i ostatní výrobci se proberou a chytí se za nos. Protože né každý se dostane na nákupy např. do Německa.

    OdpovědětVymazat
  5. A dost! jsem hodně sledovala cca před půl rokem. Bohužel většina reportáží končila tím, že si nemám výrobky vůbec kupovat, ale vyrobit doma. Třeba kysané zelí se prakticky nedá koupit bez konzervantů a bělidel. Bohužel kvůli tomu si ho doma kvasit nezačnu. Ale pokud na trhu existuje náhrada, výrobek s nezdravými přídatnými látkami, tak sahám po ní.
    Dětem sladkosti s nebezpečnými barvivy nekupuji, ale pokud je dostanou např. od babiček, tak to neřeším. Myslím, že pokud je nebaští denně, nic hrozného se jim nestane. Ale dík za tip, pokud narazím na ty lentilky s rostlinnými barvivy, začnu je kupovat.

    OdpovědětVymazat
  6. A to je důvod, proč jezdíme nakupovat do Německa!!! Je to tak s většinou výrobků...

    OdpovědětVymazat
  7. ach jo je to smutné, že něco takového dají do potravin pro děti, já zatím své malé Lentilky nedávám, ale dokud bych to neviděla, asi by mě to nenapadlo....
    http://terrybeautybook.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  8. no, ani mě to nepřekvapuje, že se tohle děje, nejvíce mě však zaráží odpovědi jednatelky Nestlé, že Češi to prostě tak chtějí...:-(((
    Ale zase si myslím, že pokud to mají děti jako odměnu, jednou za čas, nic se neděje. Naštěstí si syn na sladkosti nepotrpí.

    OdpovědětVymazat
  9. Je to hnus... proč by češi měli jíst (byť třeba jen o "trošku") horší potraviny než němci? Myslím, že tohle je problém, který zřejmě staví na tom, že češi až tak neřeší co jedí a nestarají se o složení, za což si samozřejmě můžeme sami. Myslím, že by se mělo zviditelňovat tenhle problém a měli bychom ukázat, že nám není jedno, co jíme a čm živíme naše těla a dát to těm němcům pořádně najevo!

    Klára
    NARA // czech fashion blog
    www.natalieklara.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  10. Moc díky za zajímavý post Ájo. Musím říct, že je to celé smutné nebo popravdě necítím smutek, spíš mě to šíleně vytáčí! Jak něco takového může být možné? Ano, chápu že to ty firmy tak dělají, nic jim není svaté a je jim to úplně šumák, ale snad by se třeba taková EU, která se jinak montuje do všeho, mohla začít zajímat to, aby se takové věci neděly a aby jsme měli všichni "stejnou hodnotu" a dostávali stejné zboží....

    My Skincare Routine + GIVEAWAY

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj Ájo, určitě zajímavé, díky za sdílení. No je pravda že si za to dost můžeme sami, dokud to budeme všechno kupovat tak se to těžko bude zlepšovat..

    OdpovědětVymazat
  12. Kdyz byl syn maly, dnes je mu14, tak na me kazdej koukal jako kdybych spadla z visne. Klepali si na celo ze prave lentilky nechci kupovat.Vlastne vsechnybonbony, premira cukru udela sve :-). Normalne byl hyperaktivni, ale tak ze se to nedalo vydrzet. Kdyz si to vezme To samy pudink, vzdyt je tam chemicke barvivo. Tak v dm nebo zdrava vyziva. Bohuzel ale stoji okolo dvacky. Co se tyka pudinku da se vystourat na netu domaci.

    OdpovědětVymazat
  13. Tohle mne ani nepřekvapuje. Obecně srovnání kvality a cen není vůbec vyvážené. Já teď žiju v Dánsku, a třeba 500 ml kokosového oleje tu koupím za cca 100 Kč - stejná a mnohdy i vyšší cena je ale i v ČR kde jsou ale platy 3-4x nižší. Ja je to možný ? :D No, nechápu to :/
    Lenny Mali i Danmark

    OdpovědětVymazat
  14. Taky jsem viděla toto video a pro mě to nebylo žádné překvapení,v německu holt ty potraviny jsou kvalitnější,spíš mě otravuje ta lhostejnost těch výrobců,že když ví,že něco je nezdravé a i přesto jsou schopni to cpát svým dětem.

    OdpovědětVymazat
  15. Sleduji tyhle pořady, není mi jedno, co konzumuji a často slyším nebo čtu, že pro ČR jsou výrobky méně kvalitní. Je pravda, že když se člověk koukne na info o výrobku většinou zjistí, že je vyrobeno pro "východní blok" Polsko, Slovensko, ČR, Maďarsko apod. pracuji v retailu a i my jsme tak rozděleni, a to se jedná o konfekci.

    OdpovědětVymazat
  16. Margarita: kysané zelí bez konzervantů kupujuv Albertu, Bolehošťské zelí. A je dokonce bez umělého sladidla.

    OdpovědětVymazat
  17. Každopádně zajímavé.. Video jsem viděla již dřív - sice o této problematice vím, ae vždy mě to stejně dokáže rozhodit.. Tím spíš, že nejde např. o dalekou Austrálii, ale právě o to naše sousední Německo :/
    Jak ráda bych tam ezdila nakupovat, bohužel ač bydlím u hranic, tak u těch polských - to je z bláta do louže.

    OdpovědětVymazat
  18. Mě to bohužel moc nepřekvapuje, už dřív byla třeba reportáž o čokoládových figurkách Mikuláše a jaký je rozdíl mezi těmi určenými pro český trh a těmi pro Německo :(

    OdpovědětVymazat
  19. Bohužel pravda, ale jak říká moje babička, dokud to budeme kupovat, pořád to tam bude, protože nás přeci jenom lépe oblbnou :(

    OdpovědětVymazat
  20. Bohužel to není pouze u lentilek :( Mám zkušenosti s kávou, příbuzní byli v Holansku a v hotelu jim udělali u nás ne moc kvalitní kafe a chutnala asi tak o 100 procent lépe. Jinak i oblečení v Paříži jsem byla v CAčku a měli vážně tak krásnou kolekci za ceny jako asi stejné jako u nás, Tak jsem šla natěšená u nás v ČR do CA a z té super kolekce tam měli i sukni :DD
    No jo no, co se dá dělat k nám jdou prostě většinou horší kousky :( Kája

    OdpovědětVymazat
  21. To je fakt něco no,....vím o tom, ale vždycky mi to přijde totálně na hlavu, jeden výrobce a několik "stejných" výrobku pro různě země.. Proč? Prý přání zákazníků..pche!

    OdpovědětVymazat
  22. To je hustý.. Přítel jednou koupil v Německu nutellu a také měla jiné složení, než ta Česká..

    OdpovědětVymazat
  23. Áji, pro mě je to určitě zajímavé, zrovna lentilky jsem včera synovi odmítla koupit, ale více méně intuitivně. Kupuju kvalitní potraviny, vyhýbám se polotovarům, začala jsem zase péct domácí chleba, ale pak mrknu na jídelníček ve školce a jdu do kolen. VIdělas poslední díl Výměny manželek? Batole snídající brambůrky, normálně jsem brečela.

    OdpovědětVymazat
  24. Zajímavý post, ani mě to nepřekvapuje. Jezdíme do Německa pro prášky na praní a aviváže a také je tam hodně patrná rozdílná receptura😩

    OdpovědětVymazat
  25. Ano zaujímavé určite. :) Tento program sledujem a vždy sa tam dozviem ničo zaujímavé

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za vaše milé komentáře, dělají mi velkou radost ! :)


 photo copyright.jpg
envye template.