Pages

3. 10. 2015

ANTI-AGE - vítejte v nové rubrice + giveaway

 OD JAKÉHO VĚKU POUŽÍVAT KOSMETIKU PROTI VRÁSKÁM?
Chodí mi spousta dotazů ohledně výběru přípravků pro pleť, která vykazuje známky stárnutí, a protože se neustále opakují, rozhodla jsem se pro vás vytvořit novou rubriku "ANTI-AGE", kde se budu postupně zabývat přípravky, které mne zaujaly nebo se mi osvědčily.

Vloni jsem navštívila velmi zajímavý dermoworkshop, kde přednášela přední česká odbornice na dermo-kosmetologii, paní Přibylová. Potvrdila mi můj názor, že pečující přípravky na pleť bychom neměli vybírat podle doporučení výrobce (typicky od 25-ti, od 35-ti atp.), nýbrž podle toho, v jakém stavu se pleť nachází.

Velmi často se zapomíná na to, že pokožka je největší orgánem těla, váží dokonce 5-6 kg.  Stav pokožky je výsledkem celkového stavu organismu. Dále jej ovlivňují:

  • acidóza (překyselení),  která je bohužel v dnešní době vlivem konzumace kyselotvorných potravin  docela častým jevem
  • chronická onemocnění
  • pravidelné užívání jakýchkoliv léků, včetně HAK, která se poměrně plošně užívá a záměrně jsou zatajovány masivní vedlejší účinky (ale to je jiná kapitola)
  • genetické dispozice
  • typ pleti (suchá pleť stárne výrazněji rychleji, než pleť mastná)
  • kouření, konzumace alkoholu
  • nedostatek spánku
  • pobyt v toxickém prostředí
  • pitný režim
  • dlouhodobý, nadměrný stres

Anti-age je také nová medicínská disciplína, která se neomezuje pouze na vnější působení přípravků na pokožku, ale je to ucelený systém kompletní životosprávy, který má eliminovat projevy stárnutí.

Někde jsem četla, že po 25. roce pleť ztrácí několik procent z celkového objemu kolagenu v pleti. Většina žen řeší zejména "vrásky", ale na vzhledu mladistvě vypadající pleti má daleko větší zásluhu barevná rovnoměrnost (je typická u dětí), většinou bývá prvotně narušena výskytem akné a následnou léčbou, dále užíváním HAK, sluněním atd. Narušení barevné homogenity pleti je podle mne mnohem častějším začátkem stárnutí pleti, než vrásky jako takové. Vrásky dělíme na vrásky mimické (vyskytují se i u dětí) a dále vrásky vznikající z důvodu stárnutí pleti. Kromě toho je velice důležitý objem a pevnost pokožky (tonus).  S postupem věku se pleť nestále ztenčuje, což se nejdříve zpozorujete v očním okolí. Se ztenčením pokožky se zvyšuje viditelnost kruhů pod očima. Zatímco ztrátu pevnosti pleti vidím u většiny žen nejprve v okolí rtů a celkově spodní čelisti.

Jestli si nejste jisti, jak jste na tom, zkuste jednoduchý test s kožní řasou.
Uchopte dvěma prsty kůži v okolí očí a stikněte ji k prsty k sobě na cca 2 vteřiny, následně pozorujte reakci:
a) mladá pleť se okamžitě narovná
b) mírně stárnoucí pleť zůstane cca vteřinu ve vytaženém tvaru a následně se narovná
c)pokročile stárnoucí pleť zůstává vytažená cca 2-3 vteřiny
d) velmi zralá pokožka se zcela nevyrovná 

Proč tohle všechno píšu? Proto, abyste se zamysleli, jaký projev stárnutí pleti trápí vás a věřím, že ve většině případů to zmiňované vrásky nebudou.

Dobrá zpráva je, že v dnešní době lze proti všem zmiňovaným projevům stárnutí pokožky velmi účinně bojovat a zpomalovat ho. Nejen výběrem vhodné kosmetiky, ale i za pomoci moderních laserových či radiofrekvenčních ošetřeních. Osobně mám velmi ráda v zimních měsících ošetření IPL, které výborně sjednocuje odstín pleti, stahuje póry a drobné jizvičky, pleť zpevňuje a oživuje. Lze ho použít od 25-ti  let přibližně, hlavně u aknózní a mastné pleti.

V anti-age kosmetologii je celá řada účinných látek, některé z nich jsou na předpis. Jednou z nejčastěji používaných složek je retinol, který seženete buď na předpis u dermatologa, případně bez předpisu je dostupný v lékárně, v přípravku VICHY Liftactiv Advanced Filler. Retinol se používá i jako systémový lék na léčbu akné, ale má celou řadu negativních účinků, proto se nedoporučuje jeho používání v těhotenství. 

Liftactive Advanced Filler - oficiální info KLIK. Obsahuje 0,2%  čistého retinolu. Retinol rozpouští odumřelé buňky,  výrazně zrychluje proces obnovy kožních buněk, vyhlazuje kožní reliéf a dále se podílí na zvýšení tvorby kolagenu. V produktu Vichy Liftactive navíc synergicky působí látka zvaná Rhamnósa KLIK. Rhamnósa mne velmi zaujala, protože se jedná o přírodní sacharid, nebo-li CUKR :-). Líbí se mi představa oddalování stárnutí pokožky tím, že ji budu "krmit cukrem". Tak jednoduché to ale není, aby se tato látka pronikla kožní bariérou (která je de facto fyziologicky nepropustná), bylo potřeba mnoho let výzkumu a také 7 patentů. Liftactive neobsahuje parabeny, což je další plus této řady.

Osobně moc nevěřím, že účinné anti-age produkty koupíte v drogérii, proto se v prvním článku věnuji kosmetice z lékáren, které věřím a mám ji ozkoušenou. Zaznamenala jsem během dnů Marianne, že k nákupu přípravků Vichy a hlavně Liftactive jsou nyní zajímavé dárkové sety a myslím, že by se vám třeba tato informace mohla hodit. Navíc, pokud kosmetiku kupujete v lékárně, můžete si vyžádat předem vzorky na vyzkoušení tolerance (pro eliminaci případné alergické reakce). 

Řada Vichy Liftactiv je kompletní, obsahuje denní i noční péči, koncentrované sérum (to se mi líbí nejvíce, vzhledem k 10% obsahu Rhamnósy a také je zde sérum na oční okolí, které slibuje posílení a prodloužení řas, což mi připadá jako úžasný benefit. Na toto sérum se chystám, jakmile spotřebuji oční krém od jiné značky, který momentálně testuji. 

Řada Liftactiv obsahuje tyto produkty :

1. Advanced Filler (s nejvyšší koncentrací retinolu bez předpisu), pozor, je potřeba, aby si pleť nejprve zvykla, zpočátku aplikujte obden nebo 2x týdně a postupně zkracujte interval.

2. sérum na oční okolí, podporující růst řas
3. oční krém, vhodný i na horní pohyblivé víčko

4. sérum, obsajující 10% Rhamnósy
5. noční i denní krém (denní ve 2 variantách dle typu pleti)


Při příležitosti uvedení nové rubriky na mém blogu bych ráda vyhlásila Giveaway a dnes o sérum Vichy Liftactiv Serum 10. Oficiální info o přípravku ZDE KLIK.

Jak se zapojit do Giveaway? 

1) soutěž je pro pravidelné čtenáře mého blogu, registrované přes GFC (pokud registraci nemáte, snadno se připojíte v pravé liště, oddíl "pravidelní čtenáři"
2) do komentáře napište, jaké jsou dvě hlavní účinné látky řady Vichy Liftactiv + váš email
3) vítěze vylosuji 18.října 2015 pomocí "random.org"

Hodně štěstí v soutěži! Pokud některý z přípravků Liftactiv používáte, budu moc ráda, když se podělíte o svůj názor v komentářích :-).














38 komentářů:

  1. Je to retinol a Rhamnóza. O Vuchy denním i ničním krému jsem psala recenzi na blogu. Jsou super. Sleduji tě už dlouho jako Michaela Barthová. Mail: siraelxy@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Andrejko, super článek a těším se na další s touto tématikou. Mám doma Advanced filler od Vichy a musím říct, že si na něj moje pleť musela zvyknout. Ze začátku když jsem ho dala víckrát jak obden tak se mi kůže hrozně loupala a vznikly mi suchá místa. Teď už je to v pohodě. Abych řekla pravdu tak ale zatím moc nevidím žádné extra výsledky. Moc by mě zajímali i další produkty, obzvlášť sérum. :)
    Hlavní účinné látky řady Vichy Liftactiv jsou Retinol a Rhamnósa.
    rehakova.jana@post.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Ucinne latky u rady Vichy Lifactiv jsou rhamnosa a retinol.
    Skvely clanek, mimochodem. Hned jsem se musela otestovat :) Ac jsem majitelkou mastne pleti, musim rict, ze z vrasek si delam vrasky.
    amyle@ seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj,
    je to retinol a rhamnóza. Email: sigelinda.mr@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  5. Hlavními látkami jsou retinol a rhamnóza. Článek je zajímavý,kouknu se po těchto produktech v lékárně a na netu.Sleduji Tě přes GFC i na YT.
    lenosek@centrum.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Parádní článek, děkuji za vznik této rubriky, všechno tak hezky vysvětluješ a sepíšeš. Vichy jsem zatím nezkoušela, ale z článku mě hodně zaujalo to sérum na oční okolí podporující růst řas, tak přemýšlím, jestli ještě vydržím až na tvou recenzi a nebo zkusím koupit už teď.
    - hlavní účinné látky řady Vichy Liftactiv jsou rhamnósa a retinol - mikika07@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Látky jsou retinol a Rhamnósa.
    Anti-age přípravky používám, zrovna teď jsem si koupila sérum s retinolem, jen od jiné značky.
    scruffy@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  8. Hezký den Andrej,
    Hlavní látky této řady jsou Retinol a Rhamnosa.
    Výrobky kosmetiky Vichy jsem zkoušela jednou.To sérum mě opravdu zajímá.
    marcela.lisecko@seznam.cz
    Sleduji jako Marcela Lišková.

    OdpovědětVymazat
  9. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  10. Moc krásný a poučný článek :-) Já zatím stárnutí pleti řešit nemusím ale určitě i tak mi tvůj článek otevřel oči. Musím přiznat, že i já jsem považovala za stárnutí pleti výhradně tvorbu vrásek... děkuji za vysvětlení :-)

    Klára
    NARA blog
    www.natalieklara.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  11. Hlavní účinné látky jsou čistý retinol a Rhamnósa. Výrobky Vichy mám velice ráda, řadu Liftactiv jsem zatím ale nezkoušela. E-mail: LadaBlahova@email.cz

    OdpovědětVymazat
  12. Hlavní látky jsou retinol a rhamnosa.
    nikolik.v@seznam.cz
    GFC: Niki

    OdpovědětVymazat
  13. Rhamnosa a retinol. Právě používám Liftactiv supreme.Vichy používám už léta,jako alergikovi mi naprosto vyhovuje,Většinou používám přípravky na zpevnění kontur obličeje.Chystám se koupit sérum a oční krém.Výborný článek jako vždy,díky za možnost si zasoutěžit..stamihah@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  14. odpověď je: retinol a rhamnóza. Já řadu liftactiv nepoužívám, ale mamka ano a výhra by tedy putovala jí :) MikulkovaVendula@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  15. Retinol a rhamnósa - Vichy moc nemusím, ani nevím proč, ale tato řada mne zaujala! marketa.michnova@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  16. Hezký večer Ájo,
    určitě jsi zvolila velmi zajímavé téma a článkem jsi mě opět dost navnadila ke koupi :).
    Dvě hlavní účinné látky řady Vichy Liftactiv jsou retinol a rhamnosa (tento výraz jsem zaznamenala poprvé :) ) .Děkuji za inspiraci a hezkou givku.
    Hezký večer. Míša Š.
    mich.silhavaseznam.cz


    P.S. možná že jako protiklad k anti-age by bylo zajímavé téma kosmetika pro nejmladší a "boj s akné"
    které začíná trápit okolo 11 let a jako chápající matka v této problematice dost "plavu"

    OdpovědětVymazat
  17. Ahoj Andrejko,
    jsem ráda, že jsi zpět, už jsem Tě postrádala..:-)
    Hlavní složky jsou rhamnosa a retinol.Vichy nepoužívám, ale už jsem zkoušela ze vzorečků, byly docela příjemné.
    Jarmila.80@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  18. Je to retinol a rhamnosa.
    GFC Markéta Králová
    macu@seznam.cz
    Já mám zkušenost se sérem podporujícím růst řas, které jsem dostala (jelikož cena za takové pidibalení je celkem ohromující) a můžu jen doporučit :-)

    OdpovědětVymazat
  19. Hlavnímy složkami jsou rhamnosa a retinol. S Vichy mám zkušenost s krémem Normaderm, který mi vyhovoval. Tyto anti-age bych moc ráda vyzkoušela a moc chválím rubriku!
    deenov@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  20. Dobrý den Andrejko, účinné látky jsou retinol a rhamnósa. Článek je zajímavý, v létě mi bylo 25 let takže pro mě poučný. Mějte se krásně, hezký podzim.
    AnTomkova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  21. Ahoj Ájo, moc fajn článek, a celkově i na další články v této nové rubrice se těším , z této řady jsem zatím nic nezkoušela, ale Vichy mám ráda, měla jsem Aqualia krém a makeup Aera teint, a byla jsem spokojená . Sleduji Tě jako Tereza Hradecká přes GFC a hlavní účinné látky jsou Retinol a Rhamnósa.
    terezkaaa.h@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  22. Ahojky Aji,
    já používám řadu Liftactiv a sérum je naprosto úžasné. I recenze na tyto krémy jsou velmi kladné. Krémy střídám a k vichy se vždy ráda vracím, protože je to kvalitní kosmetika. Hlavní účinné látky jsou Rhamnósa a Retinol.
    j.cervenkova@yahoo.com

    OdpovědětVymazat
  23. Momentálně používám krém od Uriage, po třicícte jsem si řekla že je na čase začít používat ,,kvalitnější" kosmetik, protože do nedávna jsem to celkem flákal a nerada bych, aby se mi to později vrátilo. Proto jsem za podobné články moc ráda.
    Hlavní účinné látky této řada od Vichy je Rhamnósa a Retinol.
    markit.k@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  24. Ahojky Ájo!
    moc děkuju za zajímavý článek! I já zkusím své štěstí, účinné látky jsou retinol a rhamnóza. Můj e-mail je renata.zikmundova@gmail.com :)
    Po přečtení článku přemýšlím o Vichy Liftactiv, ale ještě mne napadá Khiels sérum.. nevím nevím, kdo vyhraje :))
    Hezký den! R.:)

    OdpovědětVymazat
  25. Ahoj Ajo,
    z řady Liftactiv mám make-up a jsem s ním moc spokojená. Mám mastnější plet a je pro mě ideální na zimu a dokonce celkem pěkně kryje.
    Hlavní účiné látky jsou Retinol a Rhamnósa
    e-mail: bellbear@centrum.cz

    OdpovědětVymazat
  26. Ahoj,
    z řady Liftactiv mám make-up. Jsem s ním hodně spokojená používám ho přes zimu celkem pěkně hydratuje a kryje.
    Hlavní účinné látky jsou Rhamnósa a Retinol.
    e-mail: bellbear@centrum.cz

    OdpovědětVymazat
  27. Ahoj Ájo, účinné látky této řady jsou čistý retinol a rhamnósa.
    Hezký podzim
    Ivča
    drozdova.ivana@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  28. Já si ke značce Vichy stále hledám cestu. Mám v okolí spoustu známých, které na Vichy nedají dopustit a vrací se k ní pořád. Jinak z článku jsem vyrozuměla, že Vichy Liftactive obsahuje 0,2% retinol a rhamnózu (nějaká látka rostlinného původu dle ofiko stránek Vichy). Nevím, jestli bych ho využila, ale kdyby se náhodou zadařilo a vyhrála bych ho, tak někdo z rodiny by ho ocenil určitě :-)
    denisa.dybo@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  29. Účinné látky sú retinol a Rhamnósa. klvacova.b@azet.sk

    OdpovědětVymazat
  30. Ahoj Ajo , od vichy jsem zatim mela jen cistici produkty .

    Hlavni ucinne latky jsou : retinol a rhamnosa
    Preju krasne podzimni dny :-)
    Zdravi Tereza

    OdpovědětVymazat
  31. Ahoj Ájo, díky za tenhle článek, je fakt super, hezky a záživně sepsaný a přitom poučný, kdyby tys mi psala skripta :-) i když uznávám, že to asi bude tím, že nepíšeš o finančních procesech, ale o něčem, co mě zajímá a baví, až příště budu chtít shodit tři kila do plavek, uříznu si půl pokožky :-D jinak účinné látky jsou retinol a rhamnosa :-)
    Sleduji už dlouho přes GFC jako Dagmar Horáková a e-mail je d-horakova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  32. Ahoj Áji, hezká rubrika! Dvě hlavní účinné látky jsou starý známý retinol a pro mě úplně nová rhamnósa. Od Vichy mám ráda jejich minerální šampon, jinak jsem už hodně dlouho nic neměla, v pleťovce jsem věrná jiné značce, ale uvažovala bych o očním séru a krému.
    (korektorka.hj/zavináč/gmail.com)

    OdpovědětVymazat
  33. Dobrý den, retinol a rhamnosa, super čtení jako vždy :-)
    danky@post.cz

    OdpovědětVymazat
  34. Ahoj Ájo, hlavními součástmi je retinol a rhamnosa.
    O druhé látce slyším první v životě a hned jdu pátrat. Jak slyším o patentech, jsem v pasti :))
    Cekové mě tahle řada zaujala, ale musím uznat, že až ted, po důkladném přečtení, jinak bych jí každopádně v lékarně zase minula .)
    kristyna.gabrielova@gmail.com

    Nápad na rubriku super, hned jdu poslat odkaz dál :))

    OdpovědětVymazat
  35. Ahoj :) Novej rubrike sa veľmi teším, o rok už budem do tejto kategórie zapadať aj ja tak si aspoň rozšírim informácie. S mojou pleťou je to komplikované, mám dosť mastnú pleť a zároveň aj suchú a sem tam aj šupinky. Momentálne používam Ideáliu ktorá mi veľmi sadla.
    Účinné látky sú retinol a rhamnosa.
    denisa.slobodova@centrum.sk

    OdpovědětVymazat
  36. Učinné látky jsou rhamnósa a retinol :). Vichy mám ráda, nejlépe mi vyhovoval Liftactiv HA oční, už bohužel není.. Idealia je taky fajn :).

    OdpovědětVymazat
  37. Látky jsou retinol a rhamnósa. Já se musím přiznat, že jsem od Vichy žádný přípravek nikdy nepoužila... ani nevím proč, občas si i něco dražšího dopřeju. Za sérum bych byla ráda. sunshine29@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  38. Jestli se dá ještě soutěžit...připojuji se...
    Součástí je Retinol a Rhamnósa.
    Vichy bych moc ráda vyzkoušela.
    lencaklimova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za vaše milé komentáře, dělají mi velkou radost ! :)


 photo copyright.jpg
envye template.