Pages

18. 4. 2013

HOW TO GET "SUMMER LOOK" - FAST :))

 


 Jak bleskově získat letní "look"

Krásný večer vážení a milí :), 

jak se Vám líbila dnešní "třicítka"????:o))))
Nevím proč, ale už několik měsíců trousím poznámky typu: "skočíme ze zimy rovnou léta", popř. z "péřovek do kraťasů"... :o))). V přírodě panuje povětšinou rovnováha, která je dána tím, že jeden extrém vyvažuje druhý..... Když jsme například o Velikonocích pobíhali na sněhu,  byla jsem si téměř jistá, že bych měla co nejdříve vyndat bedny s letním oblečením...

Což  o to, letní oblečení máme asi všichni "ready" :o)), ale máme "ready" i naši pokožku???? Respektive, konkrétně mám na mysli její barvu. Já sice miluji bílou barvu nadevše a na všem, ale jedinou výjimku představuje právě pokožka :o))).
Líbí se mi, když má pokožka zdravou, tj. lehce opálenou barvu a decentně snědý odstín. Vše, co je tmavší, mi připadá "laciné" a "nezdravé", obzvláště pak na blondýnkách, nechci se nikoho dotknout, ale "vysmahlá Barbie"  není tedy podle mne ani nic hezkého, ani sexy :o))).

Chcete-li zaručeně zestárnout o 5-10 let během pár dnů, absolvujte opalovací kůru v solárku :o))). Nic proti soláriím obecně, občas třeba na tělo, proč ne, ale na obličej prostě NIKDY. Podle mne!!! A toto Vám prosím píše bývalý "solárkový maniak". Přestože se nadprůměrně dobře opaluji, jsem fototyp III.-IV., vyrobila jsem si v soláriu těsně po dvacítce takové pigmentové skvrny na obličeji, že jsem se jich později velmi dlouho a za docela hodně peněz zbavovala. Dnes už je mám naštěstí prakticky všechny pryč, (huráááá)....... Celý rok, každý den, používám  přípravky se SPF, v sezóně pak na obličej jedině SPF 50. I přesto se vždy opálím v obličeji docela hodně, mám prý nějaké černošské předky nebo co, tak to bude možná tím :o))).

Protože ale letní oblečení  neúprosně"volá" po barvě, ráda bych se s Vámi podělila o pár tipů a triků, jak si vyrobit rychle hezkou barvičku, nezničit si kůži, zdraví a "peněženku" :o))). Na kosmetické produkty jsem asi šíleně náročná, vyzkoušela jsem spoustu "samo-opalováků" i "samo-dopalováků", to druhé je kategorie totálních propadáků, které bohužel najdete ve většině drogérií i parfumérií.

Samoopalovací produkty se dělí do dvou základních kategorií:
a) s okamžitým efektem (self-tanner)
b) s postupným efektem (gradual self-tanner)

Obě tyto kategorie se pak dělí, dle konzistence produktů, na:
a) mléko (lotion)
b) sprej aerosolový nebo mechanický
c) pěnu (soufflé).

S výjimkou bodu "c" seženete vše jak v parfumériích, tak v obyč. drogérkách.

Jak tedy získat hezkou a přirozenou barvu a hlavně jak si ji i udržet, v ideálním případě dlouhodobě a hlavně bez fleků???? :o)))
Mně osobně se nejvíce osvědčila kombinace produktů pro postupné ztmavnutí v kombinaci s výrobky pro okamžitý efekt, a to konkrétně ve formě aerosolového spreje. (Obrázky s popisky budou následovat .o))).

Stejně jako malíř musí mít čisté plátno, i samoopalovací proces probíhat na připravené pleti, která je: 
a) zbavená chloupků
b) exfoliovaná (nenapadá mne opravdu vhodný český ekvivalent, tak mne omluvte za "čenglish" :o)))
c) hydratovaná.

Takže zde jsou moji "samoopalovací šampioni" :o)) a "přípravný tým"  :o))):

 

1) EXFOLIACE: 

Na pleť, která je, ideálně den předem, depilovaná, naneseme peeling na celé tělo. Jak píšu v popisku níže, já nyní používám tento přípravek, který je opravdu skvělý, je to hustá pasta, mentolová s jemnými, jakoby "plastovými" částečkami. Perfektně pleť vyhladí a zbaví odumřelých buněk. 
Bez problémků ho ale můžete nahradit levnými peelingy z drogérky, např. Balea z DM, Freeman z Rossmannu, či doma vyrobenou směsí (do olivového oleje přidáte hrubší, ideálně mořskou sůl, v poměru 1:1). Tento konkrétní výrobek se občas dá sehnat v internetovém outletu zde, za super cenu.
Při aplikaci nezapomeňte a zvýšenou pozornost věnujte suchým a hrubým místů, jako bývají lokty a kolena.

EXFOLIAČNÍ PŘÍPRAVEK NA TĚLO OD CLINIQUE, JE TO RELATIVNĚ DRAHÁ ZÁLEŽITOST, STOJÍ CCA 600,- KČ, ASI  BYCH SI HO SAMA NEPOŘÍDILA, ALE TOTO JE DÁREK, ZE KTERÉHO JSEM MAXIMÁLNĚ NADŠENÁ! :).  SNADNO HO NAHRADÍTE VELMI LEVNÝMI, DROGÉRKOVÝMI PRODUKTY.

 
LEVNĚJŠÍ A JEMNĚJŠÍ VARIANTA ZE SEPHORY, MŮŽETE KLIDNĚ POUŽÍVAT OBDEN.

 

2) HYDRATACE:

Před nanášením samoopalovacích produktů vždy použiji hydratační tělové mléko, takové, které se velmi rychle vstřebá, například toto, nádherně vonící ze Sephory:


Na suchá místa použiji přípravek s vyšším obsahem tuku a počkám pár minut, než se vstřebá. Miluji tělová másla, výborné jsou od Sephora, The Body Shop nebo Balea (DM).
ÚŽASNÉ KAKAOVÉ TĚLOVÉ MÁSLO SEPHORA, NA LÉTO SI ALE POŘÍDÍM NĚJAKOU SVĚŽEJŠÍ VŮNIČKU :O)), TŘEBA BORŮVKU NEBO JAHODU :)

3) GRADUAL TANNER nebo-li "samoopalovák" s postupným účinkem

V této kategorii se před pár lety vyráběl super přípravek od Dove, ale bohužel, ze záhadného důvodu se již neprodává, škoda :(...

Každopádně o hodně lepší je přípravek od XEN TAN, který je naprosto famózní a zasloužil by "Oskara" v kategorii kosmetických produktů :o))).
Na rozdíl od ostatních výrobků, má tento odlišnou recepturu. Účinná látka, která způsobuje zhnědnutí pokožky, je nová technologie, která vytváří přirozené zabarvení,  v žádném případě ne "oranžové". Dalším, jeho obrovským benefitem je, že "nezapáchá", má krásnou svěží vůni, prostou jakéhokoliv "typického pachu" samoopalovacích přípravků.

Nanáší se každý den, popř. obden, ideálně na noc... Seženete ho například zde. Je to můj oblíbený eshop, kde si kupuji i ostatní přípravky. Doprava je zdarma.



4) KLASICKÝ SAMOOPALOVACÍ PŘÍPRAVEK

Za tento výrobek bych klidně dala "ruku do ohně". Je to nejlepší samoopalovací přípravek na světě :o)))) a za naprosto fantastickou cenu 59,- Kč!!!!  Jen upozorňuji, že ho seženete pouze v sezóně, tj. od dubna do srpna, později už ho DM stahuje z prodeje. Ale na mne si nepřijdou, na zimu jsem si nakoupila 5 balení :o))). Až ho vyzkoušíte, pochopíte :). Nanášejte cca ze vzdálenosti 20 cm, na celé tělo i obličej, nezapomeňte na aplikaci z různých úhlů :), na rozdíl od Vás, ostatní lidé se na Vás nedívají jen "zepředu" :o)))), to samé platí pro líčení!! Sprej nechte pořádně zaschnout, než se oblečete :)



 

5) FLEKY - PRVNÍ POMOC

Při správné aplikaci přípravků, které jsem popsala, by se Vám neměly vytvářet žádné fleky, po každé aplikaci jen nutné si pořádně umýt ruce, jako Vás to učili ve školce :o)))).
Každopádně, i "mistr tesař se někdy utne" a pokud se Vám nějaký flíček nebo skvrna objeví, bez problémků ji "vyzmizíkujete" touto pleťovou vodou od Clinique, která je mimochodem už mnoho let mojí nejoblíbenější pleťovou vodou. Nedám na ni dopustit.

Další možnost, jak odstranit skvrnu, je pro "otrlejší" povahy :o))), můžete použít odlakovač na nehty. To funguje na 200%, ale je nutné to okamžitě umýt, pokud nechcete zapáchat na skládka na dvoře Spolany Neratovice :o)))))), další důvody myslím netřeba popisovat :D

6) ZDŮRAZNĚTE "OPÁLENÍ" OLEJÍČKEM

Můžete použít jakýkoliv, třeba i dětský olej. Mým jednoznačným favoritem je ale relaxační olej od Dermacolu, který opravdu voní jako ráj! Směs hroznové vína a limetky je tak opojná, že jsem měla chuť olej vypít, když jsem k němu poprvé přivoněla :o)))). Navíc obsahuje kvalitní rostlinné oleje a stojí cca 149,- Kč.Vřele doporučuji!!



7) VYTVOŘTE SI PLÁŽOVOU ATMOSFÉRU V POHODLÍ DOMOVA :)

Za produkty "Yankee Candle" bych dýchala,  a to doslova :o))))))), používám je každý den!!! Toto jsou 4, dle mého názoru, nejvíce "letně-plážově" vonící vosky do aromalampy:


Až je ucítíte, ocitnete se zde :  o)))))

 

 Snad se Vám dnešní příspěvek líbil a našli jste si v něm něco pro sebe :). Budu ráda, když mi napíšete, jaké přípravky se osvědčily Vám :)!

















28 komentářů:

  1. Andrejko tak tento článek mě opravdu nadchnul jsem přes zimu bledá a tak jsem opět uvažovala o soláriu ale přesně jak píšeš udělaly se mi nehezké fleky na obličeji nevím jak na ně snad mi nabízeli nšjaký jako laser v kosmeťáku co myslíš?musí se absolvovat 10 sezení po 10 ti min,tak nevím moc ráda bych zkusila toto samoopálení ale bojím se a věřím že s mojí šikovností budu jako dalmatin akorát v hnědé barvě :-)))))))))))))) tak díky za radu Ala

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alčo, moc děkuji :)!!!!
      Co se týká laserového odstranění fleků, je to určitě účinné, ale zákrok se dělá pouze mimo sezónu, tzn. od října do března, kdy je slunce nejslabší. Ale i po té kůře už se musíš celoživotně mazat krémy se SPF, ideálně 50. Na opalovací krémy napíšu samostatnou recenzi.
      Další produkt, která by Ti určitě skvrny minimalizoval, je kosmetika Neostrata, kterou ale seženeš pouze v lékárně anebo u dermatologa. Kosmetika Neostrata obsahuje vysokou koncentraci kyseliny glykolové a ještě další složky, já mám ráda Face Cream plus, ale ten se také nedoporučuje přes léto.
      Podívej se na tento odkaz:
      http://neostrata-kosmetika.cz/shop/neostrata-blue-line/neostrata-face-cream-plus

      Popř. Pigment Lightening Gel:
      http://neostrata-kosmetika.cz/shop/neostrata-gray-grey-line/neostrata-pigment-lightenig-gel

      Můj úplně nejoblíbenější produkt je tento, ten používám i v létě (ale ne na den):
      http://neostrata-kosmetika.cz/shop/neostrata-gray-grey-line/neostrata-ultra-smoothing-lotion-200ml

      Co se týká "samoopalovacích přípravků", zkus ten sprej z DM, má úplně mikrojemný rozptyl, když ho dáš jen trošičku, určitě fleky mít nebudeš :)

      Vymazat
    2. Anonymní6/8/13

      neviete mi prosim poradit nejaky e-shop, ci lekaren, ktore zasielaju aj na Slovensko ?

      Vymazat
  2. joo holky a s těmi vosky jsem se ocitla přímo v ráji někde v karibiku takže yankee candle jen doporučuji a tleskám

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, :o))), souhlasím, stačí málo ke štěstí :)!

      Vymazat
  3. Anonymní19/4/13

    No skvěle, Andreo:-) Zase na 1! Za mne ještě jeden tip - při první aplikaci samoopalovacího krému je lepší ho namíchat (třeba 50 na 50, ale poměry se mohou měnit) s klasickým pleťovým mlékem/krémem. To stoprocentně eliminuje skvrny...postupem času již můžeme poměr změnit ve prospěch samoopalovacího mléka. Tak to jenom takový malý poznatek z mé zkušenosti se samoopalovacími krémy...a závěrem...Díky Bohu za ně!Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, děkuji za doplnění, to je velmi dobrá rada! U těch přípravků, kde je postupný samoopalovací efekt, je již koncentrace účinné látky hodně nízká, takže bych to úplně neviděla jako nutnost, i když pro někoho, kdo je opravdu "bledule" to bude zcela určitě bezpečnější :)... přidat se dá vždy, s ubíráním už je to horší, jak víme :o)))

      Vymazat
  4. Anonymní19/4/13

    Andrejko, jste krásná, milá, vtipná, zdravě sebevědomá a chytrá ženská. Váš veskrze příjemný projev mi trochu kazí infantilní zdrobněliny typu "parfémek", "vůnička", "problémek" apod. Možná bych zkusila naladit blog odlišně od mluvy matek na MMB a získat si tak širší portfolio čtenářek. Protože by byla věčná škoda dospět do stádia "pěkňoučkých dníků a superky víkendíků". Držím palce a dál budu zvědavě nakukovat. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, děkuji Vám za otevřený názor. Pochopitelně se snažím kvalitu příspěvků na blogu zvyšovat. Na druhou stranu, nejde mi o "rozšiřování okruhu čtenářů", za cenu, že bych psala věci jinak, než je cítím, protože pak už bych to nebyla já a ani by mne to nebavilo. Myslím, že intelektuálně zaměřených diskuzních skupin je mnoho a jistě si najdou své čtenáře. Neberu se příliš vážně, nemám problém si udělat legraci sama ze sebe, možná to někomu připadá infantilní, to je Váš názor, na který máte samozřejmě právo. Na druhou stranu, jsou čtenářky, kterým se můj styl líbí. Co dodat, "take it or leave it..." :o))))
      Odborných spisů píši díky své profesi dost a toto je pro mne relax ....

      Vymazat
  5. Andrejko, opět bezvadný článek! Děkuji! Musím přiznat, že jsem samoopalovací "začátečník" po několika nemilých zkušenostech (fleky, apod., z dob mého dospívání :-) ), a proces samoopalování jsem vzdala. Solárko nepřipadá v úvahu, mám na něj stejný názor jako vy. Takže velmi děkuji za podnětný článek a tentokrát to zkusím ;-) krásný den, Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leničko, moc děkuji a přeji hodně zdaru při "samo-opalování", pokud byste chtěla ještě nějak poradit, klidně se ptejte :)!

      Vymazat
  6. Milá Andrejko :-),

    v úvodu chci moooc poděkovat za skvělý blog!!. "Znám" Vás z mmb, kde máte místo v mých oblíbených inzerentech, ale do komentářů tam se nijak nezapojuji :-). Ovšem tento blog mě nenechává chladnou a těším se na další a další příspěvek jako malá holka. Jste prostě na "stejné vlně" :-). Také jsem DéeMkářka a kosmetika, styling a moda celkově je moje vášeň ;-). Občas mám pocit, že se mi všechny ty fintící krémy, přípravky, malovátka aj. do koupelny ani nevejdou!!!! :-)))). O to víc jsem vděčná za Vaše postřehy a "vychytávky".

    A k samoopalovákům. Bohužel jsem přesně ten "bílý" typ s modrýma očima a světlými vlasy a "závidím" tmavým typům bez jediného mateřského znaménka, kteří i v zimě mají pěknou barvu. Člověk ale vždycky chce to, co nemá, takže se snažím tím až tak netrápit.

    Se vším souhlasím, příprava před samoopalováním je základ!I když já to trošku flákám :-). Většinou se zaměřuji jen na "bílé nohy", maximálně ruce. Natřít si obličej a dekolt - to už mám strach. Problém jsou podle mě i uši, kotníky a jak jste psala, lokty a kolena :-). Ale podle Vašeho návodu by to snad klapnout mohlo. Taky jsem vyzkoušela spoustu samoopalováků, naštěstí jsem nikdy neměla charakteristickou oranžovou barvu .-). Dobrou zkušenost mám s 2 barevným gelem od Loreal http://www.krasa24.cz/detail-380499-samoopalovaci-gel-loreal-sublime-bronze-self-tanning-fresh-feel-gel-150ml/. Dobře se roztírá a nedělá fleky. Charakteristická "vůně" ale je. Na XEN-TAN jsem si přečetla jen samou chválu, nechápu, že mi proklouzl mezi prsty :-). Našla jsem i české webovky http://www.xentan.cz/.

    Andrejko, tím, jak svůj samoopalovací proces flákám a nemám moc trpělivost, chtěla jsem se zeptat. Ten samoopalovací sprej od Baley nastříkáte a necháte zaschnout? Nebo ještě nějak roztírat???? A dáváte jej na celé tělo i obličej? A hlavně, celý proces - depilace, hydratace + samoopalovák provádět pokaždé znovu? Myslím např. co 2-3 dny, jak je potřeba?

    Jěště poznámku na závěr :-). Děkuji za Neostratu, je "můj chlebodárce". A mohu jen potvrdit, že je to velmi kvalitní kosmetika, i když mám pocit, že ne tak známá a rozšířená jako např. Bioderma a La Roche Posey, příp. Vichy.

    Přeji krásný večer, budu se těšit na odpověď a hlavně na další cenné rady! :-).

    OdpovědětVymazat
  7. Alenko, moc děkuji za pochvalu a milý komentář!! :)
    - sprej od Balea má úplně mikro-jemný rozptyl, takže prakticky ihned uschne, možná by se dal přirovnat, co se rozptylu týká, k termální vodě Avene, která má podle mne ze všech termálních vod nejjemnější rozptyl. Sprej určitě nijak neroztírejte a stačí opravdu jen velmi malé množství. Pokud chcete výraznější barvu, tak doporučuji opakovat za pár hodin znovu, důležité je aplikovat sprej i na uši, krk, záda, ramena, prostě všude, aby barva byla souvislá po celém těle.
    - Xen Tan používám obden na noc, na obličej a krk tak 2x týdně
    - Baleu používám denně, dokud nedocílím požadované barvy (což trvá tak 5 dnů), pak ji vynechám úplně a hlavně se snažím pleť hodně hydratovat a i promašťovat, aby se nevytvářely mapy

    - peeling stačí na tělo 1x týdně, obličej také 1x týdně, ale pokud je pleť mastná, klidně snese aplikaci peelingu 2x týdně. Ovšem pozor, pokud se používají na obličej třeba silně exfoliační produkty od Neostraty, s peelingem je potřeba velmi opatrně a samozřejmě denní krém či emulze se SPF je nutností, ale to Vy určitě víte, pokud znáte Neostratu "pracovně" :). Jen bych dodala, že co do technologie výroby, účinných látek a výsledků, se Neostrata vůbec k Vichy atp. nedá přirovnat. Neostrata je nejvyšší liga v dermo-kosmetice :), už ji používám pravidelně několik let
    a jsem s ní nesmírně spokojená!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Andrejko,

      díky za vyčerpávající odpovědi :-). A jestě k Neostratě, s Vichy bych si ji nedovolila srovnávat, jen mám pocit, že není tak známá, jako výše vyjmenované značky. Já ji používám taky a podle mě nejsou lepší "krémy". Hezkou neděli!

      Vymazat
  8. Ahoj Ajo :)

    Ja bohuzel opalovani moc neholduju, na slunicku jsem hned spalena i pres opalovak, mam pihy vsude a hodne citlivou plet asi jako zrzky, ale prirodni zrzka nejsem :))) Ale urcite vyzkousim ten relaxacni olejicek, uz se na nej chystam. Hezkou nedeli, L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tomu rozumím, světlá pleť s pihami je na slunce úplně nejvíce citlivá. ALE :), i v tomto případě se dá odolnost pleti vůči slunci posílit a to dlouhodobým užívám beta-karotenu a různých produktů, které kromě beta-karotenu ještě obsahují další složky, které snižují riziko alergií a i prodlužují trvanlivost opálení. Mě osobně se opakovaně osvědčily výrobky:
      Bioaktivní Betakaroten od Pharma Nord, Bioderma PHOTODERM oral a jsou na trhu i další. Doporučuji objednat je v internetové lékárně DocSimon, kde jsou ceny cca o 20% nižší, než v kamenných lékárnách.
      Určitě budu dělat ještě samostatný speciál o opalovacích přípravcích :)

      Vymazat
  9. Diky moc za super tipy!! Vcera jsem v dm nakoupila a hned vecer vyzkousela telovy peeling, samoopalovak Sun Dance a taky telovy olej od Dermacolu...chystam se ted po vecerech a nocich (samo)opalovat :-) jeste jednou dekuji za tento clanek...jinak jeste za sebe doporucuji instant self tanning mousse ST.MORITZ

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, to mne moc těší! :)
      O ST.MORITZ jsem slyšela a určitě se chystám vyzkoušet, věřím, že to bude velmi kvalitní produkt, děkuji za tip!!

      Vymazat
  10. Anonymní24/4/13

    Andrejko,
    včera jsem navštívila drogerii DM a nakoupila:-)
    Můžu Ti teda říct,že vůně olejíčku od Dermacolu je okouzlující a jak píšeš Ty,člověk by se i napil:-)))
    Konečně budu vypad opáleně a nebudu se muset smažit celý den na sluníčku:-)
    Děkuji za návod a moc moc zdravíme Verča H.(MMB)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Verunko, to mám radost, že se Ti článek líbil! Olejíček je úplně skvělý a určitě si ho pořídím znovu, hodně voní i dětem :).
      Z DM je hodně kvalitní a účinné i samoopalovací mléko Balea za cca 70,- Kč, ale s ním opatrněji :), používat v minimální množství, jinak si člověk může udělat fleky (vlastní zkušenost :o))).
      Dá se ale naředit, třeba dětským pleťovým mlékem a možná pro Tebe by to mohlo být ideální řešení :). Ředit v poměru tak 2:1, tzn. dva díly samoopalovacího mléka, 1 díl dětského pleťového mléka. Také moc zdravím a děkuji!!! :)

      Vymazat
  11. Anonymní27/4/13

    Andrejko, článek se ti moc povedl, ostatně jako všechny,moc mě baví číst,co napíšeš;-) , dozvím se i hodně nových věcí.to jsem moc ráda:-)))
    Chci se zeptat na tvůj názor na samoopalovací ubrousky.Slyšela jsem o nich ,ale bojím se fleků.Celkově se samoopalováků bojím, viděla jsem jednou známou, která byla oranžová, flekatá, byl to hroznej zážitek a nechci takto dopadnout. Jsem taky světlý typ,špatně se opaluju,ale ráda bych byla hnědší.uvidím,třeba jednou seberu odvahu :-))
    Měj se hezky a ahooj.Vali.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Valinko, samoopalovací ubrousky jsem nikdy nezkoušela a ani mne to neláká. Vystačím si s tím, co se mi osvědčilo, ale než jsem to našla, zkusila jsem neskutečné množství různých produktů :o)))
      Moc děkuji za pochvalu článku! :)

      Vymazat
  12. Andrejko, díky za super článek. Hned jsem běžela do DM a nakoupila zásobu sprejů Balea a objednala na netu XEN TAN. Už se samo-opaluji a výsledek je perfektní. Tvůj návod je naprosto dokonalý.
    Mám malou prosbu nebo spíše Tě chci požádat o radu ohledně pleťového krému. Výše píšeš o kosmetice Neostrata, tak bych se chtěla zeptat, zda-li by jsi mi nemohla proradit, který krém od této značky (či jiné) by byl pro mne vyhovující. Mám 33 let, pleť na obličeji normální (možná až smíšenou), ale hlavně mne trápí sklony k akné na bradě. Byla bych moc ráda za každou radu ohledně krému, který by byl nejvhodnější - nebo ohledně jiných přípravků na tuto problematickou pokožku.
    Jinak přeji mnoho úspěchů a dalších krásných článků, které vždy přečtu se zatajeným dechem a obdivuji Tvůj vytříbený styl a šarm.
    Díky moc za tento blog a že jsi takový "náš" anděl.
    Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kačko, právě jsem napsala super dlouhou odpověd, která mi zmizela :D....
      Děkuji za pochvalu článku! :)

      Nezačnu krémem, protože u akné je vždy nutné najít příčinu, obzvláště, pokud je lokalizováno na bradě, či v okolí rtů, mohlo by se jednat o "perorální dermatitidu" nebo-li "letuščí nemoc", která vzniká jako reakce na používání zubních past obsahují fluor. Musela bych to vidět, ale u kamarádky už jsem toto správně "diagnostikovala". Nevím, zda je to Tvůj případ, to bych opravdu musela vidět.
      Pokud problém přetrvává, zcela určitě zajdi k dermatologovi.
      Obecně bych doporučila návštěvu dermatologa každému, koho akné trápí více, než několik týdnů.
      Existuje mnoho přípravků na předpis, které akné dokáží velmi zásadně zmírnit anebo úplně odstranit, dle typu akné samozřejmě (je několik typů akné). Velmi účinné jsou lokální antibiotika, např. Eryfluid, přípravky na bázi retinoidů (např. Differine krém či gel), přípravky obsahující kyselinu azelainovou (Skinoren) a další.

      Při péči o problematickou pleť je zásadní čistění a hydratace přípravky bez oleje "oil free", s cílem eliminovat prostředí, které je příznivé pro množení bakterií, které akné způsobují.
      V lékárně seženeš velmi kvalitní přípravky. Je ale naprosto nezbytná trpělivost a důslednost. Tzn. čistění 2x denně a následná péče. U problematické pokožky se používá čistící gel (nebo pěna), čistící tonikum a hydratační péče bez oleje, která obsahuje složky, které zabraňují vzniku akné. Z vlastní zkušenosti mohu doporučit řadu Normaderm od Vichy nebo Effaclar od La Roche Posay, (LRP má podle mne na péči nejlepší Effaclar Duo).

      Z Neostraty bych Ti doporučila přípravek, který já používám já celoročně, ale pozor, musí se pak používát ochranný faktor proti slunci, v sezóně určitě SPF 50.
      Je to přípravek Neostrata Ultra Smoothing Lotion, cenově výhodné balení, dá se použít kromě obličeje i na tělo.
      Nejlevněji ho seženeš asi zde:
      http://www.docsimon.cz/zbozi/neostrata-ultra-smoothing-lotion-200ml

      Protože akné je vždy způsobeno špatnou funkcí vniřních orgánů, vřele doporučuji ajurvédský čaj
      na pleť: NIMBA Skin care tea, od značky Everest Ayurveda.
      Kromě toho, je nutné pít 3 litry neochucené vody denně, já toto množství každý den vypiji, někdy i více.

      Snad jsem Ti trošku poradila :)

      Vymazat
  13. Andrejko,

    moc děkuji za vyčerpávající odpovědi, a především za rady a tipy.

    U dermatologa jsem byla, ale žádný výrazný efekt to nemělo. Paní doktorka se na mne podívala téměř ode dveří, a ještě než jsem stačila cokoliv říct, byla jsem venku i s receptem na Aknemycin. Ten ale nic převratného neudělal, takže se s akné trápím dál..

    Tudíž jsem nadšená, že se najde někdo tak ochotný a schopný mi poradit. Používám od Vichy Normaderm, ať již krém (poslední dobou si kupuji Normaderm Antiage), čistící gel Normaderm (kombinuji ho s čistícím pěnovým gelem Vichy Essential) a micelární vodu. Určitě vyzkouším Effaclar, ten jsem zatím nezkusila.

    Koukala jsem na net na ten ajurvédský čaj a vůbec jsem netušila, že takové čaje existují. Je jich tam spousta druhů i na jiné "neduhy", takže určitě objednám nejen NIMBA Skin, ale i jiné :-)

    Ještě jednou moc děkuji za super tipy a především za milý a lidský přístup, který projevuješ nejen zde na blogu, ale i na MMB.

    Těším se na další články a super fotečky.

    Díky moc.
    Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kačenko, no to je tedy vážně děs, přístup té lékařky :(. Určitě jdi k jiné. Výborná dermatoložka je MUDr. Zuzana Kulíková, ve FN Královské Vinohrady v Pze, na kožní klinice, má velmi lidský přístup a používá nejmodernější metody, navíc ve FN to máš "zadarmo", tj. na pojišťovnu. Myslím, že má i soukromou praxi.
      Aknemycin je samé jako Eryfluid, makrolidové antibiotikum, které ale pochopitelně pomůže jen přechodně :(. Effaclar je výborný a zdá se mi šetrnější a více účinný, než Normaderm.

      Ale to je strašně individuální, každému pomůže něco jiného. Na lokální ošetření je velmi dobrý zásyp Septonex (na noc pořádně natřít na zanícené místo, ale pozor, ne na mokvající rány). Ten používám už roky. Určitě by Ti měla pomoci i Neostrata. Držím palce, je to běh na dlouho trať. Dobré je zařadit i zinek, jako potravinový doplněk a nemusí to být žádná super značka, stačí něco levného, z DM třeba ....

      Ajurvédské čaje můžu více než vřele doporučit, piju je denně :), různé druhy. Hezký večer :)!

      Vymazat
  14. Anonymní7/5/13

    Ahoj Ájo,

    mám také problém s pigmentovými skvrnami, jakmile přes zimu to jde, ale v létě to je katastrofa! Jaký používáš krém s SPF 50? Jinak musím říct, že Tě obdivuji, kolik toho stíháš a ještě přitom stačíš dobře vypadat! Zajímalo by mě jak si udržuješ postavu?

    Díky moc

    Blanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blani, moc děkuji a omlouvám se, že reaguji až dnes, ale chodí mi spousta komentářů k několika článků současně, tak se občas stane, že mi něco "zapadne".
      Na obličej používám jedině Ruboril SPF 50 od ISIS Pharma (je na fotu ve článku "má péče o pleť"). Postavu si nijak extra neudržuji, snažím se o rozumný balanc,ani super bio ani chemie, něco mezi, občas to proložím nějakou kalorickou bombou, ale ne každý den. V zimě dělám krasobruslení, přes léto také, ale méně a věnuji se in-line, když je počasí a čas :o))).

      Vymazat

Moc děkuji za vaše milé komentáře, dělají mi velkou radost ! :)


 photo copyright.jpg
envye template.